Lella-Lombardi
https://www.inspire2day.com/wp-content/uploads/2019/01/2.-Lella-Lombardi.jpg
Home > SPORTS > Αφιέρωμα: Lella Lombardi

Αφιέρωμα: Lella Lombardi

Η Maria Grazia Lombardi γεννήθηκε στο Frugarolo, ένα χωριό κοντά στο Τορίνο, στα μέσα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο πατέρας της ήταν χασάπης και η οικογένεια δεν είχε ούτε ένα αυτοκίνητο.

Μια τρελή σύμπτωση, την οδήγησε στο τιμόνι και στις αγωνιστικές πίστες

Η Lella ήταν πολύ αθλητική στα εφηβικά της έτη. Το ενδιαφέρον της για τους αγώνες αυτοκινήτων προκλήθηκε αργότερα, από μια «τρελή» σύμπτωση, όταν έχοντας τραυματιστεί σε αγώνα χάντμπολ, το ασθενοφόρο την μετέφερε με μεγάλη ταχύτητα στο νοσοκομείο.

Η Lella αποταμίευε χρήματα, πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος και αγόρασε ένα μεταχειρισμένο Fiat. Η οδήγησή της περιοριζότανε στους δρόμους, μέχρι που συναντήθηκε με έναν οδηγό αγώνων και άρχισε να δουλεύει μαζί του σαν βοηθός.

Έννα αστέρι γεννιέται

Το πείσμα, το πάθος και η επιμονή της, έπεισαν να συμμετέχει αρχικά ως συνοδηγός και τελικά κατάφερε να τον πείσει να αφήσει να δοκιμάσει έναν αγώνα και… κέρδισε. Αυτό άνοιξε τις πόρτες για την καριέρα της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Για λίγο έτρεχε touring cars, αλλά στη συνέχεια αποφάσισε να προσπαθήσει να φτάσει στα μονοθέσια. Έφτασε μέχρι το British Formula 5000 Championship  το 1974 με τη βοήθεια της Shell. Προσπάθησε για τον Βρετανικό GP με μία παλιά Brabham, αλλά απέτυχε να προκριθεί.

Εκείνον τον χειμώνα έμελε να  συναντηθεί και με τον ιταλό αρχιτέκτονα Count Vitorio Zanon που ανέλλαβε τη χρηματοδότησή της για για να μπει στη Formula1 με μια ex-Vittorio Brambilla March 741. Στη Νότια Αφρική εκείνη την χρονιά έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε το Grand Prix, μετά από τη Maria Teresa de Filippis, που το είχε κατακτήσει πριν από 17 ολόκληρα χρόνια. Στην επόμενη κούρσα είχε ένα νέο 751  με χορηγία από την εταιρεία καφέ Lavazza, η οποία συμμάχησε με τον  με τον Zanon.

Η άνοδος και οι δυσκολίες

Η επιτυχία ήταν άμεση, καθώς η Lella τερμάτισε έκτη στο «κουτσουρεμένο» λόγω ατυχήματος ισπανικό GP, καθιστώντας την πρώτη γυναίκα που κέρδισε ποτέ βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (ή μάλλον μισό βαθμό, καθώς δεν απονεμήθηκαν οι πλήρεις βαθμοί). Αργότερα μέσα στο έτος τελείωσε έβδομη στο Nurburgring. Στο τέλος του έτους μετακόμισε στη Williams. Μετά τον πρώτο αγώνα του 1976 στη Βραζιλία αντικαταστάθηκε τον Μάρτιο από τον Ronnie Peterson.

Η δεύτερη λαμπρή καρριέρα

Ξαναπροσπάθησε σύντομα οδηγώντας μια παλιά Brabham με την RAM, αλλά δεν τα κατάφερε και έπεσε από τη F1. Συνέχισε με μια επιτυχημένη καριέρα στα sportscars και έφτασε να συμμετέχει ακόμα και σε αγώνα NASCAR στη Daytona το 1977. Έζησε την επιτυχία με τον Giorgio Francia και την Osella Spostrscars και αργότερα με τα Alfa Romeo GTV6 touting cars.

Η τελευταία μάχη

Συνέχισε να αγωνίζεται ως τα τέλη της δεκαετίας του 1980, αλλά τελικά διαγνώστηκε ότι είχε καρκίνο και πέθανε στις αρχές του 1992 σε ηλικία μόνο 48 ετών.

Δείτε επίσης

storm

Οδηγώντας σε ακραία καιρικά φαινόμενα

Και στις διακοπές πρώτα είναι η ασφάλεια Οι διακοπές αλλά και οι ολιγοήμερες αποδράσεις δεν …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.