Home > TECH NEWS > Automotive aftermarket: άνθρωποι ή σκεπτόμενες μηχανές;

Automotive aftermarket: άνθρωποι ή σκεπτόμενες μηχανές;

Quo Vadis, automotive aftermarket;

Θα κυριαρχήσουν οι σκεπτόμενες μηχανές και στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων;

Η αυτοκινητοβιομηχανία βαδίζει ολοταχώς προς την αυτόνομη οδήγηση. Στο όνομα της περισσότερης ασφάλειας αλλά και της οικονομίας, επιστρατεύεται όλη η εξέλιξη της σύγχρονης τεχνολογίας στην υπηρεσία του ανθρώπου. Το ερώτημα είναι μήπως τελικά σχεδιάζουμε την ποιοτικότερη εξυπηρέτηση του ανθρώπου, βγάζοντας από το κάδρο τον ίδιο τον άνθρωπο; Για την αυτόνομη οδήγηση έχει «χυθεί πολύ μελάνι» και είμαστε ακόμα στην αρχή. Τι συμβαίνει όμως στην βιομηχανία των ανταλλακτικών αυτοκινήτων; Πως χαρτογραφείται το πλαίσιο του ανταγωνισμού; Είναι υπερβολή να συζητούμε για μια νέα βιομηχανική επανάσταση; Πως επηρεάζεται ο χώρος του aftermarket ανταλλακτικών αυτοκινήτων;

Οικονομικά μεγέθη που ζαλίζουν

Το μέγεθος της δευτερογενούς αγοράς αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα, αναμένεται να φτάσει τα 486,4 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025, σύμφωνα με νέα έκθεση της Grand View Research, Inc., η οποία επεκτείνεται σε CAGR 3,9% κατά την περίοδο πρόβλεψης. Η ψηφιοποίηση των πωλήσεων αυτοκινήτων και εξαρτημάτων, η οποία συμπληρώνεται από την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών στην κατασκευή μεταχειρισμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων, αναμένεται να ωφελήσει την επέκταση της αγοράς. Η επιτυχημένη λήψη ημιαυτόνομων, ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών και αυτόνομων αυτοκινήτων αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την ανάπτυξη των νέων εξαρτημάτων στα επόμενα χρόνια.

Οι παίκτες, οι πελάτες, οι χρήστες και οι stakeholders

Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει δραματικά και στρατιές ειδικών κάνουν αναλύσεις και εκτιμήσεις για να λάβουν θέση στο αύριο της αυτοκίνησης. Με πρωταγωνιστή το καύσιμο (και την ταχύτερη είναι η αλήθεια εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών), την 3D-printing τεχνολογία, τον επαναπροσδιορισμό υλικών και πρώτων υλών, φτάνουμε μέχρι και την αυτόνομη οδήγηση, την διασύνδεση των μέχρι χθες διαφορετικών τρόπων μετακίνησης. Παρουσιάζονται έτσι αυτοκίνητα που πετούν, αυτοκίνητα που κινούνται με την ίδια άνεση και στο νερό, ή άλλα που κινούνται σε συστήματα που θυμίζουν ράγες και σιδηρόδρομο.

Από τους κολοσσούς της βιομηχανίας πρώτων υλών, μέχρι τα μεγαθήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και τα ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια, ο πυρετός του ανταγωνισμού έχει ανέβει για τα καλά στον χώρο μας. Η κατάσταση αυτή φαίνεται να έχει απολέσει τα χαρακτηριστικά της μεταβατικής περιόδου. Ήδη από το 2000 και μετά οι προβλέψεις για το μέλλον της αυτοκίνησης φαίνεται να έχουν καθυστερήσει περισσότερο από το αναμενόμενο και η παρατεινόμενη αβεβαιότητα, πλήττει αλυσιδωτά τους πελάτες και τους stakeholders του χώρου.

Οι τελικοί χρήστες στην παρούσα φάση, από τους early adopters μέχρι τους πιο συντηρητικούς, φαίνεται να μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους. Υπάρχει ακόμα η επιλογή μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, υπάρχουν τα ανταλλακτικά για τη συντήρηση και την ασφαλή χρήση αυτοκινήτων της δεκαετίας του 80′ και του 90′, υπάρχει φυσικά και η Tesla!

Ο ρόλος του διαδικτύου και η διαχείριση της πληροφορίας

Είναι λογικό η διαχείριση του τεράστιο όγκου των πληροφοριών να απαιτεί τις πλέον εξελιγμένες μορφές μηχανοργάνωσης και τα πλέον ανεπτυγμένα υπολογιστικά συστήματα και εφαρμογές ώστε η εξεύρεση του κατάλληλου ανταλλακτικού να γίνεται σωστά, αλλά και ο έλεγχος της διαθεσιμότητας και η διακίνησή του να γίνεται στον ελάχιστο χρόνο με το ελάχιστο κόστος.

Από τη μια πλευρά οι μεγάλες βιομηχανίες του χώρου αλλά και οι τοπικοί παίκτες, επενδύουν τεράστια ποσά στον ψηφιακό τους εκσυγχρονισμό, για να κάνουν περισσότερο αποτελεσματική και αποδοτική τη δουλειά του συνεργείου αυτοκινήτων. Από την άλλη ακολουθώντας το παράδειγμα της Amazon δημιουργούνται e-shops ανταλλακτικών, που ενσωματώνουν εξελιγμένες μηχανές αναζήτησης. Αυτές με τη σειρά τους καθιστούν τους πελάτες των συνεργείων αυτοκινήτων περισσότερο ενημερωμένους για τις τιμές και τους ιδιοκτήτες συνεργείων να βρίσκονται μεταξύ συμπληγάδων.

Η κατάσταση αυτή είναι αφύσικη, προκαλώντας αχρείαστη ένταση και μια αδικαιολόγητη πίεση για ολοένα και περισσότερα ανταλλακτικά, ολοένα και φθηνότερα, ολοένα και πιο γρήγορα και φυσικά να είναι και γνήσια!

Το επιστημονικό ανάλογο θα μπορούσε να είναι ένας ασθενής που θα δίνει οδηγίες στον χειρουργό του πως να τον χειρουργήσει επειδή το «είδε» στο διαδίκτυο. Ένας γονιός να παρατηρεί τον καθηγητή Φυσικής στο σχολείο του παιδιού του, επειδή εκείνος είδε μια άλλη λύση στο διαδίκτυο για ένα διαγώνισμα ή μια άσκηση κ.ο.κ.

Διαπιστώσεις, ευχές ή μια κάποια λύση;

Μια παροιμία λέει πως «στο βάλτο που μαλώνουν τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια». Τα κολοσσιαία οικονομικά μεγέθη επιβάλλουν την γρήγορη προσαρμογή του επαγγελματία στις νέες συνθήκες. Ο καθένας από το μετερίζι του θα πρέπει να δει τα λάθη του, να τα κατανοήσει, να μην τα επαναλάβει και να λάβει θέση για το αύριο:

  • η ικανοποίηση του τελικού χρήστη
  • η αποδοτικότερη εργασία στο συνεργείο
  • η διαθεσιμότητα και η ταχύτερη εξυπηρέτηση από τους εμπόρους ανταλλακτικών,
  • η πλούσια γκάμα και οι επιλογές για κάθε βαλάντιο από τους κατά τόπους εισαγωγείς,
  • η συνεχής στατιστική επεξεργασία και η ετοιμότητα για νέες προτάσεις από τους αντιπροσώπους,
  • η αξιοπιστία και η επένδυση στην έρευνα από τους κατασκευαστές

Εκείνο όμως που δεν μπορεί να καταγραφεί σε έρευνες, το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελληνικής αγοράς, είναι η αλλαγή στάσης (mindset). Αν σε όλες τις παθογένειες του Ελληνάρα, αντιτάξουμε την αρχοντιά και τον σεβασμό, την ειλικρίνεια και το κοινό συμφέρον, win – win το λένε οι managers, καταλήγουμε αβίαστα στο συμπέρασμα πως η επόμενη επένδυσή μας πρέπει να είναι στις ανθρώπινες σχέσεις.

Πρώτα ο άνθρωπος! Αν επικοινωνούμε σωστά και χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης, όλα τα υπόλοιπα μπαίνουν σε μια σειρά και γίνονται ευκολότερα ή ακόμη και αχρείαστα.

 

Δείτε επίσης

JAGUAR

Η Jaguar Land Rover Ελλάδος στην πρώτη θέση στην Ευρώπη

Η Jaguar Land Rover Ελλάδος, μέλος του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, κατέκτησε την 1η θέση …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.