Motor Racing - Formula One World Championship - Canadian Grand Prix - Race Day - Montreal, Canada
Sebastian Vettel (GER) Ferrari SF90 moves the 1st and 2nd place boards. 09.06.2019. Formula 1 World Championship, Rd 7, Canadian Grand Prix, Montreal, Canada, Race Day. - www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com - copy of publication required for printed pictures. Every used picture is fee-liable. © Copyright: Batchelor / XPB Images
Home > SPORTS > F1: θρίλερ και μετά τον τερματισμό στο Grand Prix του Καναδά

F1: θρίλερ και μετά τον τερματισμό στο Grand Prix του Καναδά

Επειδή ο αγώνας στο Μόντρεαλ του Καναδά εξελίχθηκε σε θρίλερ, θα τηρήσουμε στάση αναμονής και θα αποδεχθούμε την απόφαση των οργάνων της F1. Για την πληροφόρηση όμως των φίλων μας παραθέτουμε την άποψη δύο καλών συναδέλφων στον χώρο του αγωνιστικού αυτοκινήτου και όχι μόνο. Το σίγουρο είναι πως ο ανταγωνισμός καλά κρατεί και ευχόμαστε η ένταση αυτή να διοχετευθεί στο “καλό του αθλήματος”.

Πως περιγράφει το γεγονός ο Πάνος Σεϊτανίδης του newsauto.gr

Μπορεί ή δεν μπορεί η Ferrari να ασκήσει έφεση;

Όπως αναμενόταν το φετινό Grand Prix Καναδά θα έχει πολλά ακόμα επεισόδια. Μπορεί ο Sebastian Vettel να τερμάτισε πρώτος, όμως στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Lewis Hamilton. Και τώρα, υπάρχουν -έστω κάποιες- πιθανότητας αυτό να αλλάξει εκ νέου!

Ως γνωστόν, ο Γερμανός έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί στον γύρο 48 βγήκε εκτός πίστας χάνοντας τον έλεγχο και οι αγωνοδίκες έκριναν πως επέστρεψε σε αυτή με τρόπο τέτοιο που ήταν επικίνδυνος για τον Βρετανό που ακολουθούσε.

Πέραν της αλλαγής αποτελεσμάτων, ακολούθησαν σκηνές απείρου κάλλους στο parc ferme, ειπώθηκαν πολλά από τον Vettel και τελικά αποδεικνύεται πως ο αγώνας του Μοντρεάλ δεν πρέπει να θεωρείται ακόμα «τελειωμένος».

Παρότι η ποινή που έλαβε ο οδηγός της Scuderia Ferrari ήταν βάσει του άρθρου 38.1 των αγωνιστικών κανονισμών της Formula 1, με το είδος της ποινής να καθορίζεται από το άρθρο 38.3, το γράμμα του νόμου αναφέρει ρητά πως η ποινή αυτή ΔΕΝ είναι εφέσιμη.

Ωστόσο, λίγες ώρες μετά το τέλος του αγώνα, η Ferrari κατέθεσε επίσημη πρόθεση έφεσης στη FIA. Αυτή θα μπορούσε να γίνει δεκτή εάν και εφόσον η ιταλική ομάδα είναι σε θέση να παρουσιάσει νέα στοιχεία που να αμφισβητούν την απόφαση. Και εφόσον εντός 96 ωρών επισημοποιήσει την ένσταση, τότε το θέμα θα πάει στην Διεθνή Επιτροπή Εφέσεων της FIA.

Η Scuderia ετοιμάζει τη δική της γραμμή υπεράσπισης, υποστηρίζοντας πως ο Vettel δεν επέστρεψε στην πίστα με επικίνδυνο τρόπο και πως δεν ώθησε τον Hamilton εκτός πίστας. Κοινώς, δεν αμφισβητεί την ποινή, αμφισβητεί το συμβάν! Και θα επιδιώξει να στοιχειοθετήσει την άποψή της χρησιμοποιώντας εκτός από εικόνα, στοιχεία τηλεμετρίας.

Παρότι κάποια από αυτά ήταν εξ αρχής στη διάθεση των Dr. Gerd Ennser, Mathieu Remmerie και Emanuele Pirro που αποτελούσαν την τριπλέτα των αγωνιδικών στον έβδομο αγώνα της σεζόν, η ιταλική ομάδα θα έχει σίγουρα πλήρη φάκελο που θα περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με το πόσο γκάζι ή φρένο χρησιμοποίησε ο Vettel, τις γωνίες του τιμονιού και τις κινήσεις που έκανε, τις γωνίες των τροχών κ.α.

Που καταλήγουμε λοιπόν; Στο ότι η Ferrari θέλει να το τραβήξει το πράγμα, είναι όμως στο χέρι της FIA αν είναι διατεθειμένη να την ακούσει. Και όπως ακούγεται στα paddock, ακόμα και να το κάνει, οι πιθανότητες να έχουμε πλήρη ανατροπή σκηνικού στην αίθουσα ενός δικαστηρίου, είναι λιγοστές.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως σχεδόν ομόφωνα, βετεράνοι οδηγοί, πρώην πρωταθλητές, τηλεσχολιαστές κ.α., τάσσονται υπέρ της άποψης πως πρόκειται για ένα αγωνιστικό συμβάν που δεν θα έπρεπε να επιφέρει την ποινή που άλλαξε το αποτέλεσμα του αγώνα.

Ποιο το ρεπορτάζ του Κώστα Χολίδη στο sport24.gr

Τα δεδομένα του συμβάντος ανάμεσα σε Φέτελ και Χάμιλτον

Η συγκεκριμένη εξέλιξη έκανε έξαλλους τους ανθρώπους της Ferrari και κυρίως τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.

Η υπόθεση ωστόσο αναμένεται να έχει αρκετά επεισόδια ακόμα. Λίγες ώρες μετά το τέλος του αγώνα έγινε γνωστό ότι η Scuderia έκανε έφεση κατα της ποινής που επιβλήθηκε στον οδηγό της, κάτι που δεν συνάδει με τους αγωνιστικούς κανονισμούς αφού οι κυρώσεις που προβλέπονται από το άρθρο 38.3 δεν είναι εφέσιμες.

Αν μπορούσαμε να βρούμε τον κατάλληλο όρο για να περιγράψουμε το τι ακριβώς έκανε η Ferrari αυτό θα το χαρακτηρίζαμε ως πρόθεση έφεσης. Τι σημαίνει αυτό; Η ιταλική ομάδα έχει μπροστά της τέσσερις ημέρες ώστε να παρουσιάσει στη FIA νέα στοιχεία από το συμβάν.

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης οι τρεις αγωνοδίκες σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση είδαν το βίντεο από το συμβάν, ωστόσο η Ferrari στοχεύει να παρουσιάσει νέα δεδομένα από τηλεμετρία του μονοθεσίου τα οποία και θα αμφισβητήσουν την ποινή και τότε θα καταθέσει επίσημα ένσταση.

Οι Ιταλοί δείχνουν αποφασισμένοι να πάνε την υπόθεση μέχρι τέλους, αν και οι πιθανότητες δεν φαίνεται να είναι με το μέρος τους.

Για την ιστορία να αναφέρουμε την αιτιολόγηση της απόφασης των αγωνοδικών: “Οι αγωνοδίκες είδαν τα βίντεο και αποφάσισαν ότι το μονοθέσιο #5, βγήκε εκτός πίστας στην στροφή 3, ξαναμπήκε στην στροφή 4 με μη ασφαλή τρόπο και ώθησε το μονοθέσιο #44 εκτός πίστας. Ο οδηγός του μονοθεσίου #44 δεν έκανε κινήσεις αποφυγής για να γλιτώσει τη σύγκρουση”.

Check Also

Iταλικό Grand Prix της Monza

Μόντσα, 8 Σεπτεμβρίου 2019 – Ο Charles Leclerc και η Scuderia Ferrari κέρδισαν τη δεύτερη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.